موسسه مطالعات راهبردی رويکرد - آخرين عناوين فرهنگ :: نسخه کامل http://rooykard.ir/Culture Mon, 07 Nov 2016 09:25:12 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal2/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط موسسه مطالعات راهبردی رويکرد http://rooykard.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام موسسه مطالعات راهبردی رويکرد آزاد است. Mon, 07 Nov 2016 09:25:12 GMT فرهنگ 60 اعضای شورای عالی خانه موسیقی انتخاب شدند http://rooykard.ir/fa/doc/news/84755/اعضای-شورای-عالی-خانه-موسیقی-انتخاب-شدند به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ آبان ماه مجمع عمومی خانه موسیقی جهت انتخابات اعضای شورای عالی این خانه در ساختمان فاطمی تشکیل شد.در این جلسه با رای اعضای مجمع عمومی، به ترتیب آرا محمدرضا شجریان، فرهاد فخرالدینی، محمد سریر، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، حسن ریاحی، داود گنجه ای به عنوان اعضای شورای عالی این نهاد انتخاب شدند. ]]> فرهنگ Mon, 07 Nov 2016 05:08:22 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84755/اعضای-شورای-عالی-خانه-موسیقی-انتخاب-شدند روز سوم نمایشگاه مطبوعات/روز پرکار نشست‌های خبری http://rooykard.ir/fa/doc/news/84754/روز-سوم-نمایشگاه-مطبوعات-پرکار-نشست-های-خبری به گزارش گروه فرهنگی "رویکرد"؛ نمایشگاه امسال شاهد حضور نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت هایی است که برای اولین بار حضور می‌یابند. همین حضور و همچنین حضور رسانه‌هایی که سال گذشته شرکت نکردند باعث افزایش حدود ۲۰۰ رسانه در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته شد. از این رو طبقه دوم مصلای امام خمینی برای سایت های خبری و تعدادی از نشریات در نظر گرفته شد که این امر اعتراض آنان را به دنبال داشت.امروز بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با برگزاری نشست‌های مختلف میزبان مسئولان فرهنگی و سیاسی کشور همراه بود. نشست «نقش مطبوعات در صیانت از محیط زیست» با حضور دکتر معصومه ابتکار و دکتر صادق خرازی و نشست تخصصی «بیمه خبرنگاران و شغل خبرنگاری» با حضور دکتر حسین انتظامی از آن جمله است.در بخش نشست‌های خارجی صبح امروز برنامه‌ای با عنوان «نقش رسانه‌های موافق و مخالف ترکیه در بازتاب کودتای اخیر آن کشور» با حضور مصطفی ملیح آهیسحالی از خبرگزاری آناتولی برگزار شد. همچنین نشست‌های «رسانه های خارجی، ظرفیتی که باید شناخت» و «رسانه های محلی؛ چالش ها و فرصت ها» از دیگر برنامه های امروز بود. بعلاوه امروز تعدادی از غرفه‌ها نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود برگزار کردند. کارگاه آموزشی «نگارش در رسانه‌ها» با حضور علی اکبر قاضی زاده و کارگاه «روش های یادگیری و آموزش ساخت زیور آلات» از رسانه طلا و جواهر با حضور مسعود موحدی، کارگاه «طنز برای مطبوعات» از رسانه گلونی با حضور رضا ساکی از جمله کارگاه‌هایی است که امروز در حاشیه نمایشگاه مطبوعات برگزار شدند. ضمن اینکه بسیاری از غرفه‌ها برنامه‌های متنوعی برای هر روز از نمایشگاه تدارک دیده‌اند و از مهمان‌های ویژه‌ای برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده‌اند.غرفه خط خطی با عنوان «ایستگاه روزنامه نگاری کارتون و طنز خط خطی و ستاد انتخاباتی دکتر شاطر» امروز نیز میزبان مهمانان ویژه طنرپرداز بود. همچنین استندآپ کمدی، مسابقه عکاسی، پرده خوانی و اجرای زنده کاریکاتور از بازدید کننده‌ها از برنامه‌های این غرفه است.عوامل فیلم «ایستاده در غبار» و «ابوذر» در غرفه سینما پرس حاضر شدند. همچنین این خبرگزاری برنامه‌هایی چون پخش فیلم و تیزرهای سینمایی را در کنداکتور خود دارد.در غرفه گلونی نیز جشن انتشار کتاب «تاریخ توفیق» با حضور سید مسعود رضوی و سید علی میرفتاح» برگزار شد. هنرآنلاین نیز تصمیم گرفته است امسال به جای هدیه‌‎های متعارف به بازدیدکنندگان و مهمانان گلدان اهدا کند. ضمن اینکه هر روز مهمانانی از بین بازیگران پیشکسوت نیز خواهد داشت. خبر ورزشی امروز از سایت خود با حضور چهره‌های ورزشی و مردم رونمایی خواهد کرد. امسال خبر ورزشی غرفه‌های خود را ساماندهی کرده و غرفه ی «گروه رسانه ای و خبر» را برای کنفرانس ها تعبیه کرده است.یکی از این غرفه داران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از اتفاقاتی که در نمایشگاه می‌افتد، بی خبریم. مردم، وزرا و مسئولان معمولا به طبقه دوم برای بازدید نمی‌آیند. سال گذشته در طبقه پایین بودیم و بازدید خیلی بهتر بود. نامه‌ای نوشته ایم و همگی غرفه‌های طبقه بالا آن را امضا کرده‌ایم. امیدواریم در این چند روز باقیمانده چاره‌ای اندیشیده شود.همچنین غرفه نشریات دانشجویی نیز امسال با مشکلاتی روبرو بوده است. علی نقی حبیبی مدیر بخش دانشجویی نشریات وزارت علوم گفت: امسال تا اکنون که روز سوم نمایشگاه است عملا هیچ بازدید کننده‌ای نداشتیم. سالهای گذشته وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر ارشاد و مسئولان مرتبط با دانشگاه حتما از غرفه های نشریات دانشجویی بازدید می‌کردند. ولی امسال این امکان به دلیل حضور غرفه ها در طبقه دوم وجود ندارد. وی افزود: واضح است که نگاه به دانشجو باید نگاه ویژه‌ای باشد. امسال متراژی که برای نشریات دانشجویی در نظر گرفته‌اند کمتر از هر سال است و همچنین همه نشریات در کنار هم هستیم و به یکدیگر کمک کردیم تا در این جای کوچک بتوانیم مستقر شویم. بسیاری نیز وقتی شرایط را اینگونه دیدند، انصراف دادند و ما هم دلسرد شدیم و برنامه خاصی نداریم. حتی اینترنت هم در اختیارمان نیست. ]]> فرهنگ Mon, 07 Nov 2016 05:04:13 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84754/روز-سوم-نمایشگاه-مطبوعات-پرکار-نشست-های-خبری معجونی:در رشت زندگی راحت‌تر و سبک‌تری دارم http://rooykard.ir/fa/doc/news/84749/معجونی-رشت-زندگی-راحت-تر-سبک-تری-دارم به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، حسن معجونی که به زودی نمایش «آشپزخانه» را به صحنه می برد در دومین روز کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری مهر درباره دیگر فعالیت های تئاتری اش تا پایان سال ۹۵ گفت: تمرین‌های نمایش «سه خواهر» را آغاز کرده ایم و دی ماه آن را به صحنه می بریم.وی درباره اینکه چرا با وجود اینکه به عنوان بازیگر با گروه امیررضا کوهستانی اجراهای متعددی در خارج از کشور دارد اما تئاترهایی را که کارگردانی می کند برای اجرا به دیگر کشورها نمی برد نیز بیان کرد: اجرای تئاتر در خارج از کشور نیاز به رابط دارد و کسی که به معادلات اجرا در خارج از کشور آشنا باشد. من این رابط را ندارم ضمن اینکه من در جشنواره های خارجی حضور ندارم و مدیران تئاتری که به دنبال انتخاب تئاترها هستند در جشنواره ها کارها را انتخاب می کنند.معجونی درباره کم کاری این روزهایش در تئاتر نیز گفت: می خواهم دیگر بازی نکنم. زندگی ام را به رشت منتقل کرده ام و بازیگری این زندگی را مختل می کند و مجبورم می کند تمام مدت در تهران باشم اما هر وقت جایی کم بیاورم برای اجرای تئاتر به تهران می آیم و بر می گردم.این بازیگر و کارگردان درباره علت کوچ به شهر رشت نیز اظهار کرد: از تهران و حال و هوای این روزهایش فرار کردم. آنجا زندگی سبک تر و راحت تری دارم. ضمن اینکه آنجا کار تئاتر هم می کنم و اوایل سال یک اجرای تئاتر در این شهر داشته ام. ]]> فرهنگ Mon, 07 Nov 2016 04:49:14 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84749/معجونی-رشت-زندگی-راحت-تر-سبک-تری-دارم «هشت و نیم دقیقه» پتانسیل بیشتر شدن را داشت http://rooykard.ir/fa/doc/news/84742/هشت-نیم-دقیقه-پتانسیل-بیشتر-شدن به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، «مزدک رستمی» بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت: زمانیکه نقش نیما به من پیشنهاد شد، تردید داشتم که آیا این نقش را بازی کنم یا خیر چراکه فیلم‌نامه کاملی در اختیارمان نبود و متن‌ها در حال بازنویسی قرار داشت. اما در ادامه به دلیل اینکه در سریال «همه چیز آنجاست» نیز با شهرام شاه حسینی همکاری کرده بودم این پیشنهاد را پذیرفتم.وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های اخیر خود در این مدت ادامه داد: ممکن است بین شخصیت‌هایی که در این دو سه سریال اخیر بازی کردم،‌ تشابهی وجود داشته باشد، اما نمی‌توان گفت که همه این نقش‌ها مثل هم هستند چراکه قطعا وجه تشابه آنها بازیگرشان بوده است و هر کدام از آنها تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته‌اند.این بازیگر درباره نقش خود در «هشت و نیم دقیقه» و نحوه ایجاد تفاوت در شخصیتش افزود: نیما به نسبت سایر نقش‌هایم کاراکتر متفاوتی دارد، او بین شرایطی که در خانه و بیرون از خانه برایش بوجود آمده است،‌ معطل مانده است و در این بین کمی نیز احساس زرنگی می‌کند که مخاطب به خوبی آن را متوجه شده است. در ادامه برای ایفای چنین نقشی سعی کردم تا رنگ‌های مختلفی را به شخصیتش تزریق کنم تا از تک بعدی بودن فاصله بگیرد. بتواند جذابیت شخصیتی را برای مخاطب داشته باشد.وی در ادامه بیان داشت: همیشه در انتخاب‌هایم سعی کردم تا نقش‌های متفاوتی را بازی کنم، اما متاسفانه بعد از بازی در «همه چیز آنجاست» اغلب نقش‌هایم را با آن نقش قیاس می‌کنند،‌ در صورتیکه معتقدم نیت نقش و هدفش برای اجرا کردن مقابل دوربین مهم است. در هر حال اگر تحلیل درستی از یک شخصیت داشته باشید به طور قطع نتیجه کارتان همانی می‌شود که در ذهن داشتید.بازیگر سریال «همه چیز آنجاست» گفت: درست است که در قسمت‌های ابتدایی حضور نیما کم است،‌ اما همینطور که به سمت قسمت‌های میانی و پایانی سریال نزدیک می‌شویم،‌ نقش نیما در قصه پررنگ‌ و متفاوت‌تر می‌شود.رستمی با بیان گلایه از دنیای امروز بازیگری عنوان داشت: متاسفانه این روزها سودای بازیگری وجود دارد و هر فردی که می‌تواند حرف بزند، خیال می‌کند بازیگر خوبی است. اما در واقعیت اینطور نیست،‌ بازیگری واقعا کار سختی است و همه بازیگرهایی که الان به جایگاه خوبی رسیده‌اند، در گذشته و ابتدای ورودشان سختی‌های فراوانی را متحمل شده‌اند.وی درباره اینکه آیا نقش نیما و کلیت سریال، پتانسیل بیشتر شدن را داشت نیز گفت: معتقدم هر بازیگری بیش از اینکه به حجم نقش توجهی داشته باشد، دوست دارد تا نقشش به درستی بیان و به تصویر کشیده شود. از طرفی بسته شدن سریالی ۲۶ قسمتی به دلیل تعداد قصه‌های بالا و قسمت‌های کم ممکن است ضعف‌هایی را در کلیت اثر ایجاد کند. اما در کل حس می‌کنم «هشت و نیم دقیقه» پتانسیل بیشتر شدن را داشت، اما خب دوستان در پخش و شبکه نیز شرایط خاص خودشان را داشتند.این بازیگر در ادامه با اشاره به تعداد کاراکترهای زیاد در یک سریال و هدایت کارگردان نیز گفت: به طور قطع این نوع از کارها ه مجذابیت خاص خود را برای مخاطب خواهد داشت. اما در این زمینه پردازش صحیح از جمله نکاتی است که اهمیت بیشتری دارد. معتقدم اگر می‌خواهیم تعدد کاراکتر داشته باشیم، باید زمان پیش تولید طولانی مدت را برای اثر مورد نظر در نظر بگیریم.وی ادامه داد: برای مثال اغلب سریال‌های خارجی، طولانی مدت و دارای کاراکترهای بسیار هستند که اتفاقا در طی زمانی طولانی قصه‌شان پیش می‌رود و همین موضوع باعث درگیری مخاطب با داستان خواهد شد. می‌خواهم بگویم اگر در تلویزیون هم کار خوبی ساخته شود، هیچ مخاطبی سراغ شبکه‌های خارجی نخواهد رفت و اصولا کارهای با کیفیت داخلی را به سریال‌های بی کیفیت خارجی ترجیح می‌دهد. این وظیفه ما است که کارهایی با کیفیت تولید کنیم.بازیگر سریال «چرخ فلک» درباره همکاری با شهرام شاه حسینی نیز گفت: برای دومین بار با ایشان همکاری کردم و از این همکاری نیز راضی بودم و امیدوارم تا پایان سریال نتیجه خوبی را نیز در بر داشته باشد.به گزارش فارس سریال «هشت و نیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 18:03:43 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84742/هشت-نیم-دقیقه-پتانسیل-بیشتر-شدن وقتی پسر حاتمی‎کیا از پدر می‌گوید http://rooykard.ir/fa/doc/news/84741/وقتی-پسر-حاتمی-کیا-پدر-می-گوید به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، یوسف حاتمی کیا کارگردان و مستندساز سینما در خصوص اکران فیلم کوتاه "بازگشت" در گروه هنر و تجربه گفت: فیلم در گروه هنر و تجربه اکران می شود و وقتی در این گروه اکران صورت می گیرد نباید توقع فروش بالا داشته باشیم. در این گروه یکسری توقعات وجود دارد و قبل از اکران این توقعات به سازنده دیکته می شود و باید آنها را پذیرفت.فرزند "ابراهیم حاتمی کیا" ادامه داد: از نظر من وجود هنر و تجربه بسیار خوب است چون اگر این گروه نبود اصلاً فیلم من امکان اکران را پیدا نمی کرد و همین اکران محدود هم برای فیلم "بازگشت" اتفاق بسیار فرخنده ای بود.کارگردان فیلم "بازگشت" درباره اکران های بین المللی این فیلم افزود: این فیلم در جشنواره های داخلی زیادی شرکت داشت اما در باب جایزه چیزی را به دست نیاورد. اما در خصوص اکران ها و جشنواره های خارج از کشور کاملاً رضایت بخش بود. فیلم در جشنواره های بوسنی، فرانسه و چین اکران شد و تبعات خوبی را نیز به همراه داشت.مستند ساز جوان ایران حضور در سی و نهمین جشنواره گرنوبل فرانسه را موفقیتی بزرگ خواند و تصریح کرد: از حضور فیلم در جشنواره گرنوبل فرانسه بسیار تعجب کردم. در ابتدا تصور کردم در جشنواره ای دینی شرکت داده شدم اما بعد متوجه شدم که در جشنواره ای کاملاً آزاد و به نوعی قدیمی ترین جشنواره کشور فرانسه راه یافته ام.وی در مورد مضمون فیلم "بازگشت" اینگونه بیان کرد: مضمون فیلم دغدغه آن روزهای من بود، دغدغه ای که هم اکنون هم با من همراه است. وقی بحث هایی مثل داعش و این تصور که اگر مسلمان باشی مساوی با خشونت است در همه جا مطرح می شد، من می خواستم بگویم قضیه برعکس است و در ما خشونتی وجود ندارد و اسلام با تمامی ادیان دوست است.یوسف حاتمی کیا تاثیر وجود پدرش را در زندگی و سینمایش بی بدیل خواند و خاطرنشان کرد: وقتی بحث تکنیک مطرح باشد، هر فیلمسازی از لحاظ تکنیک به یک یا چند کارگردان وابسته و علاقه مند است. من به مدت ۲۵ سال نمونه ای حی و حاضر در کنارم بوده و در کنار پدر زیست کرده ام. ابراهیم حاتمی کیا برای من استاد زندگی و فیلمسازی و از همه مهم تر پدر بوده است. پدرها استاد فرزندانشان هستند و مگر می شود تاثیر شخصی مثل ابراهیم حاتمی کیا را در زندگی و سینمای خودم رد کنم. البته در مورد موضوع و مضمون تفاوت هایی وجود دارد که اگر آن نباشد جای تعجب دارد زیرا پدر برای یک نسل است و من برای نسلی دیگر و همین باعث به وجود آمدن تفاوت هایی در نوع مضامین انتخابی در آثارمان می شود. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 15:01:43 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84741/وقتی-پسر-حاتمی-کیا-پدر-می-گوید خاطرات حسین شریعتمداری کتاب شد http://rooykard.ir/fa/doc/news/84738/خاطرات-حسین-شریعتمداری-کتاب به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، حجت الاسلام و المسلمین سعید فخر‌زاده، مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به پروژه‌های جدید این دفتر گفت: انتشار خاطرات حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه و مؤسسه کیهان از جمله کارهای در دست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک به چاپ برسد.وی ادامه داد: خاطرات وی از سوی دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری ضبط شده و چند نفر کار ضبط را انجام داده‌اند. این خاطرات شامل حوادث پیش از انقلاب است که جلد نخست را تشکیل می‌دهد. قرار است خاطرات بعد از انقلاب در جلد مجزایی به چاپ برسد.به گفته فخرزاده؛ شریعتمداری از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار در حوادث انقلاب بود که بعد از انقلاب به عنوان یک روزنامه‌نگار وارد عرصه شد. شنیدن و خواندن خاطرات یکی از روزنامه‌نگاران مؤثر در انقلاب اسلامی برای خیلی‌ها می‌تواند جذاب و خواندنی باشد.مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری همچنین از اتمام جلد دوم خاطرات جواد منصوری خبر داد و گفت: جلد نخست این خاطرات که با محوریت اتفاقات و حوادث پیش از انقلاب بود، به چاپ رسیده است. جلد دوم در بردارنده خاطرات راوی از سال‌های پس از انقلاب است که به سوره مهر تحویل داده و قرار شده است که به چاپ برسد. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 12:53:58 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84738/خاطرات-حسین-شریعتمداری-کتاب جلوی چشم اسرائیلی‌ها پرچم‌شان را آتش‎زدیم http://rooykard.ir/fa/doc/news/84726/جلوی-چشم-اسرائیلی-ها-پرچم-شان-آتش-زدیم به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، سینمای مقاومت پس از مدت ها با تولید و اکران فیلم «ابوزینب» جانی دوباره گرفته است. فیلمی که به دشواری و به دور از حمایت های دولتی و با تلاش تهیه کننده ای دغدغه مند چون مرتضی شعبانی و کارگردانی متعهد با نام علی غفاری شکل گرفت و این روزها به شکل مظلومانه ای به اکران درآمده است. از این رو لازم دیدیم تا با علی غفاری، نویسنده و کارگردان فیلم «ابوزینب» گفت و گویی داشته باشیم و این کارگردان که فیلم تحسین شده «استرداد» را به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر در کارنامه دارد، در گفتگو گو با «سراج۲۴» از شرایط ساخت اثری قابل اعتنا درباره مفهوم مقاومت گفت. اثری که به سفارش مجاهد گرانقدری چون سید حسن نصرالله ساخته شد و تنها فیلمی بود که دلنوشته ای از سوی سردار قهرمان قاسم سلیمانی داشت که برای فیلم «ابوزینب» چنین ستایش آمیز نوشت:«بسمه تعالیفدای این دستی که ماه را برکف گرفته و تقدیم به خالق ماه کرده است،می بوسم دستی را که ما را از روشنایی آن بهره مند نموده است؛چه زیباست این تصویر که بر کف، تمام اخلاص جای گرفته است؛گرد همه این دستان پاک»با این نگاه متن گفت و گو با کارگردان اثر ارزشمند «ابوزینب» پیش رویتان قرار می گیرد.آقای غفاری بعد از موفقیت فیلم «استرداد» با یک تامل به سراغ اثری حساس و دشوار در زمینه سینمای مقاومت رفتید. دلیل این انتخاب چه بوده است؟برای من ساخت فیلم به هر صورتی مهم نیست و دنبال این هستم که فیلمی آبرومندانه با موضوعات مناسب بسازم. فیلم ساختن نیاز به وجود علاقه به موضوع دارد و اگر به فیلمی مانند «ابوزینب» باور نداشته باشید نمی توانید آن را بسازید.به طور حتم کار کردن در منطقه جنگی لبنان و با بازیگران خارجی دشوار است. درباره شرایط فیلمبرداری و اتفاقات رخ داده بگویید.همین طور است و ساخت «ابوزینب» دشواری های زیادی داشت. اما ما با چشم باز به سراغ این پروژه رفتیم و با یک پیش تولید مناسب و تحقیقات لازم سعی کردیم کاملا آماده برای اجرای کار باشیم. با مخاطرات تولید فیلم هم آگاه بودیم که مهم ترین بخش آن مربوط به فیلمبرداری سکانس های «ابوزینب» بود به این دلیل که اصرار داشتیم در نقطه ای واقعی فیلمبرداری کنیم که نقطه صفر مرزی اسرائیل و لبنان بود و در فاصله ۲۰ متری ما سیم خاردار بود. سربازان اسرائیلی خیلی راحت ما را می دیدند و ایست و هشدار می دادند و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل هم آن جا بودند.اسرائیلی ها مانع فیلمبرداری شما نشدند؟ به طوری که وقفه ای در زمان تولید ایجاد شود.به دفعات این مساله پیش آمد. چرا که مثلا ما پایگاه اسرائیلی را که قبلا در آن جا وجود داشت را دوباره ساختیم و بعد هم آن را منهدم کردیم! ما جلوی چشم اسرائیلی ها پرچم شان را آتش زدیم و خودروهایشان را منفجر کردیم که همه این ها بازتاب داشت. از مرحله پیش تولید تا مرحله فیلمبرداری که حدود ۱۵ روز بود کل منطقه تحت تاثیر حضور ما بود و شبکه ۱۰ اسرائیل به صورت زنده برنامه داشت و درباره ما گزارش تهیه می کرد. جوسازی هایی می کردند که این ها نیروی مقاومت و نظامی هستند و بخشی از آن ها از ایران آمدند و تروریست های حرفه ای هستند که در قالب فیلمساز دارند موشک جابجا می کنند! سازمان ملل بارها به ما هشدار داد که امکان هرگونه درگیری توسط سربازان اسرائیلی وجود دارد. برای ضبط اولین سکانس هلی شات به محض این که هلی کوپتر چند متر پرواز کرد خاموش می شد و پایین می افتاد و بعدا فهمیدیم که آن ها فرکانس هایی می فرستند که توانیم کار کنیم و کارمان تعطیل می شد و دوباره مکاتباتی با سازمان ملل می کردیم و تعهداتی از ما می گرفتند و در نهایت با همه سختی ها کارمان را انجام دادیم.فضاسازی در فیلم به دلیل انتخاب لوکیشنی واقعی گویا و با هویت است و با وجود دشوار بودن فیلمبرداری در منطقه جنگی لبنان انتخاب تاثیرگذاری داشتید.ارزش فیلمبرداری در آن نقطه ایجاد حسی واقعی بود. ضمن این که لبنان کشوری کوهستانی است و آن جاده جای کفی است که همه به عنوان دروازه مطله می شناسند. لوکیشن مساله مهمی است و برایم اهمیت دارد. مثلا در «استرداد» هم همه به من می گفتند که غیرممکن است که روی پل اورست کار کنیم اما من اعتقاد داشتم که ارزش کار در آن مکان اهمیت دارد. همان فیلم اگر در یک ریل معمولی گرفته می شد ارزش چندانی نمی توانست داشته باشد. اتمسفر این گونه لوکیشن ها به فیلم منتقل می شود و برخی از فیلم های ایرانی در بازسازی برخی موقعیت های واقعی ناموفق هستند. این گونه موارد برای مخاطب اهمیت دارد و نیاز به رعایت آن ها جهت تاثیرگذاری است.شما هم نشان دادید که فیلمساز سختکوشی هستید با سوژه هایی حساس و قابل توجه؛ دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص وزارت ارشاد به دغدغه‌مندی شما در فیلم ابوزینب توجه کردند؟ساخت فیلم ساده شهری یا آپارتمانی که کاری ندارد و هنر خاصی نیست. شما وقتی ۲ سال از عمرت را پای فیلمی می گذاری ارزش دارد تا فیلمی که در چند جلسه محدود فیلمبرداری می شود. مسئولان ما باید به دنبال تولید موضوعات حساس کشور بروند نه این که هزاران مانع برای فیلمساز به وجود بیاورند. تازه هزاران سختی می کشیم و فیلم را تولید می کنیم اما به مرحله اکران که نهایت ظهور یک اثر می تواند باشد این گونه برخورد می کنند.فیلم «ابوزینب» پس از مدت ها بلاتکلیفی به شرایط غریبانه ای در اکران این روزها مواجه شد!همین طور است. در واقع انقدر رقابت نابرابر و ناجوانمردانه ای در سینمای ایران وجود دارد که دیگر به مسئولان سینمایی شک باید کرد که اگر در تولید فیلم کمکی نکردند در زمان توزیع هم می خواهند با فیلم های ارزشی برخورد کنند! سالن های محدود و سانس هایی در زمان نامناسب به فیلم می دهند تا نگذارند این فیلم دیده شود. من درباره شخصیت ها صحبت نمی کنم و فرقی نمی کند که یک مسئولی برود و شخص دیگری بیاید. ما باید نگاه مان را در حوزه فرهنگ تغییر بدهیم و انقدر مستاصل عمل نکنیم.اینجا از طریق رسانه شما عنوان می کنم که تولید فیلم «ابوزینب» بدون هیچ کمکی از سوی دولت ساخته شد و متعلق به شرکت لبنانی «الارض» است که شریکش هم موسسه «بیان» متعلق به رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی است و یک سر سوزن کمک از طرف دولت در تولید انجام نشد و در زمان اکران فیلم هم می بینید که در این ساعت عصرگاهی که با هم حرف می زنیم در هیچ سالنی فیلم «ابوزینب» سالن ندارد و چند سانس در ساعات نامناسب به آن دادند. با این وضعیت نوع نگاه مسئولان فرهنگی دولت مشخص می شود که نمی خواهند چنین آثاری در سینمای ایران ساخته شود. همین اکران نصفه و نیمه هم با همت حوزه هنری انجام شد و تهیه کننده تصمیم گرفت به هر حال این فیلم را در این زمان اکران کند.به نظر می رسد با این شرایط بهتر است به پخش جهانی فیلم فکر کنید!خوشبختانه پخش جهانی فیلم در اختیار موسسه «الارض» است و آن ها برنامه ریزی برای اکران های جهانی می کنند. البته سنگ اندازی هایی از سوی صهیونیسم ها برای عدم اکران «ابوزینب» انجام می شود اما امیدواریم شرایط بهتر شود. چندی پیش در یکی از سالن های بزرگ بغداد اکران خوبی داشتیم و مسئولان عراقی به همراه مردم فیلم را دیدند و استقبال خوبی شد. امیدواریم برنامه اکران در کشورهای مراکش و اردن هم انجام شود و در حال برنامه ریزی برای اکران فیلم در کشور ترکیه هم هستیم.در مسیر فیلمسازی تان دوست دارید در چه قالب و ژانری به کار خود ادامه دهید؟من به سینمای کلاسیک خیلی علاقمند هستم و دنبال دورین روی دست و این گونه بازی ها نیستم. به نظرم صاحب سبک بودن به لحاظ ساختاری خوب است و همین باعث می شود تا به برخی از موضوعات بیشتر گرایش داشته باشم. البته امکان دارد در آینده فیلمی آوانگارد هم از من ببینید اما بستگی به موضوع آن دارد. گاهی ساخت یک اثر مستند شما را به سمت ساختار متفاوتی می برد و نیاز فیلم فرم آن را می طلبد. البته هیچ فیلمسازی دوست ندارد در یک قالب باقی بماند و من هم این گونه هستم اما به شدت به تاریخ معاصر علاقمند هستم. من در سمت های مختلفی در سینما در این گونه آثار فعالیت داشتم و فکر می کنم الان نیاز به ساخت فیلم هایی داریم که به تاریخ معاصر ما بپردازد.اگر بخواهید مقطع خاصی از تاریخ کشورمان را برای ساخت فیلمی سینمایی مدنظر قرار دهید، کدام بخش خواهد بود؟مقطع انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که کمتر به آن پرداخت شده و من دوست دارم درباره آن دوران مهم تاریخ ایران کار کنم. چون عمده فیلم ها اشاره به پیش یا پس از انقلاب اسلامی دارد و خود موضوع انقلاب و دوران پُر فراز و نشیبی که آن روزها داشته است به زمین مانده است.به نظرتان سینمای ایران به لحاظ سخت افزاری و بهره مندی از نیروهای فنی توان تولید آثار عظیم حماسی و تاریخی و فیلم هایی با پروداکشن گسترده درباره عملیات دفاع مقدس را دارد؟به نظرم برای ساخت آثاری در زمینه دفاع مقدس و مقاومت نیاز به همتی برجسته است. مثلا برای ساخت فیلمی درباره فتح خرمشهر همه نهادها باید وسط بیایند. به طور حتم ما مشکل عوامل فنی در سینمای ایران نداریم و مساله مهم ایجاد امکانات است که اگر اتفاق بیفتد همه مسائل حل می شود. در دوران جنگ با همت و مشارکت همگانی پروژه های سینمایی شکل می گرفت در صورتی که حالا نمی توانید تصور کنید که فیلمی مانند «سجاده آتش» یا «حماسه مجنون» ساخته شود! امروزه اگر بخواهید چند قایق و تانک بگیرید کلی مشکل پیدا می کنید. فیلمساز که با دست خالی کاری نمی تواند بکند!پرسش پایانی این که تماشای فیلم «ابوزینب» توسط خانواده آن شهید بزرگوار چه عکس العملی را در بر داشت؟متاسفانه در اکران اخیر فیلم در بغداد نتوانستیم حضور خانواده ابوزینب را داشته باشیم و ویزای آن ها درست نشد و نتوانستند بیایند. اما پیش از این فیلم را همراه مردم در لبنان دیده بودند و خیلی استقبال کردند. یکی از نگرانی هایم این بود که خانواده این شهید از کیفیت فیلم راضی نباشند اما الحمدالله مورد قبول آن ها قرار گرفت و برادران ابوزینب دائم احساسات خانواده و مادر را به ما منتقل می کردند و خستگی ما در رفت. ضمن این که حمایت های معنوی سید حسن نصرالله و پیشنهادش برای ساخت این فیلم و یادداشت ستایش آمیز و همراه با لطف سردار بزرگوار قاسم سلیمانی برایمان انگیزه گرانقدری بود.منبع:سراج ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 12:26:03 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84726/جلوی-چشم-اسرائیلی-ها-پرچم-شان-آتش-زدیم دندانم را به خاطر «یتیم خانه ایران» کشیدم http://rooykard.ir/fa/doc/news/84724/دندانم-خاطر-یتیم-خانه-ایران-کشیدم به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ایفای نقش در فیلم "یتیم خانه ایران" گفت: به خاطر ایفای نقش در این فیلم، دندان پایینم را کشیدم البته در ابتدا با مخالفت طالبی مواجه شدم اما با اصرار خودم این کار را کردم و به نوعی از خود گذشتگی کردم.وی افزود:کدام بازیگری را در ایران و خارج سراغ دارید که چنین کاری را انجام دهد اما متاسفانه در جشنواره، محافل و...یک صحبت و حتی یک تقدیر کوچک از من نشد و در سکوت خبری به سر برد انگار اتفاقی نیفتاده است با وجود اینکه خیلی ها می دانند نقشم واقعا متفاوت و سخت بود.دهقان اضافه کرد: من نمی دانم چرا به این نحو برخورد می شود، چرا باید جناح بندی و باند بازی باشد، نمی دانم ما چوب چه چیزی را می خوریم؟!وی در پاسخ به این سوال که چطور به چنین نقش سخت و پیچیده ای رسیده، عنوان کرد: وقتی بازیگر نقش را باور و دوست داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند دیگر از تقلید دست بر می دارید و خود نقش به سراغت می آید.دهقان افزود: البته طالبی کمک های زیادی در این زمینه کرد چون چنین شخصیتی را در ذهن خود دیده بود و در این راستا از همان ابتدای کار رفتارش با من مانند رفتار با شخصیت قصه بود و من هم تمام توانم را برای رسیدن به آن چیزی که طالبی می خواست به کار بردم.این بازیگر از چگونگی همکاری با پروژه "یتیم خانه ایران" خاطرنشان کرد: پس از دعوت به همکاری، خواندن فیلمنامه، رایزنی و متفاوت بودن نقش به نتیجه مثبت رسیدیم و شروع کار زده شد از سویی به تاریخی می پرداخت که مربوط به ایرانمان بود دوره ای که جای خالیش احساس می شد و تازگی داشت علی الخصوص جای خالی نقش در زندگی هنری که دارم. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 11:24:18 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84724/دندانم-خاطر-یتیم-خانه-ایران-کشیدم مستند سیاسی «نیمه شب ۲۴آوریل» رونمایی شد http://rooykard.ir/fa/doc/news/84727/مستند-سیاسی-نیمه-شب-۲۴آوریل-رونمایی به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد" به نقل از روابط عمومی مرکز تخصصی فرهنگی بسیج، مراسم رونمایی از مستند "نیمه شب ۲۴آوریل" (بازخوانی تسخیر لانه جاسوسی و حمله آمریکا به طبس) که به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوی، نحوه افشای اسناد، نقش موسوی خوئینی‌ها و بنی صدر در این رویداد پرداخته است، شب گذشته با سخنرانی سردار سعید قاسمی، دکتر حسین عباسی و حسین شیخ الاسلام در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.سردار سعید قاسمی در این مراسم با بیان اینکه طبق سخنان امام راحل دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی کار بزرگی انجام دادند اظهار کرد: امام راحل از این حادثه بزرگ به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.*مقام معظم رهبری به وزیر می فرماید، تسخیر لانه جاسوسی به کتب درسی بیاید، اما درس حسین فهمیده را حذف می‌کنندوی ادامه داد: اینکه مبحث لانه جاسوسی در هیچ یک از کتاب‌های درسی و دانشگاهی ما قید نشده، جای تعجب دارد ، البته مقام معظم رهبری در دیدار امسال این نکته را به وزیر آموزش و پرورش جدید گوش زد کردند، البته در اینجا جا دارد بگوییم آقا جان این‌ها حتی درس حسین فهمیده را هم حذف کردند در حالی که درباره این واقعه هزاران سند وجود دارد. این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از سردمداران اسرائیل می‌گوید: در ایران مشکل ما انرژی هسته‌ای و امثال این نیست بلکه مشکل ما این است که آنها از کودکی و نوجوانی تروریست بزرگ می‌شوند و باید درس‌هایی که در آنها مفهوم آزادگی دارد از کتب ایرانی حذف شود.قاسمی تاکید کرد:انقلاب دومی که در ایران رخ داد وآن تسخیر لانه جاسوسی بود در طول تاریخ ۲۵۰ ساله آمریکا و قبل از آن سابقه نداشته است که به قول خودشان چهار نوجوان به یک باره ۵۲نفر از آنها را دستگیر کنند و هیمنیه آمریکا را در هم شکنند.* امام خمینی تحریم آمریکا را اتفاقی مبارک یاد کردندوی افزود: زمانی که کارتر ایران را تحریم کرد امام راحل فرمودند" اگر کارتر یکبار کار خوبی انجام داد همین بود که ایران را تحریم اقتصادی کرد، در همان زمان هم آنها ما را از طریق وسایلی چون هواپیما و امثال اینها تحریم کردند اما امام راحل به صراحت فرمودند، اگر مردم با الاغ به این طرف و آن طرف بروند اما به روی پای خود می‌ایستند و استقلال‌شان را حفظ می‌کنند.اکنون یک عده خاصی هستند که سینه چاک آمریکا هستند و این سخنان امام را فراموش کرده‌‌اند.*برخی آسمان را نگاه می‌کنند و به دنبال بشقاب پرنده هستنداین فرمانده دفاع مقدس در ادامه با بیان این مطلب که در فتنه۸۸ نود درصد از مهره‌های آنها سوخت تصریح کرد: اما هنوز هم می‌توان گفت که آنها در جاهای مختلف مهره دارند همین است که بعد از سیاست‌های پسابرجام و اقتصاد سیاست‌ درهای باز هردو یک جاسوس می‌گیرند، در سخنان رهبری ایشان از نفوذی سخن می‌گویند و برخی آسمان را نگاه می‌کنند و به دنبال بشقاب پرنده هستند در حالی که نفوذی در جیب ما است. قاسمی همچنین افزود: در طول این چند سال مستندی که در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی و کودتای نوژه باشد ندیده‌ایم اما خوشبختانه با ساخت این مستند امیدواریم که به جاهای خوبی برسیم، چرا که حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان آن زمان یک حرکت خوب و عظیم بود و باید از تک تک آنها به جز برخی مجسمه طلا درست کرد. در این زمان هم شما دانشجویان هم باید پیرو خط رهبری باشید و مسیر آنها را طی کنید، اربعین یکی از مانورهای قدر ت ما است که از همه ادیان در آن شرکت می‌کنند چرا که امام حسین(ع) سر لوحه آزادگان جهان است.** بنی صدر، جاسوس آمریکایی ها بودحسن عباسی در این مراسم نیز با گرامیداشت ایام ۱۳آبان گفت: این روز جایگاه ویژه ای در فرهنگ ما دارد و حتی فرهنگ استکبار ستیزی نیز در قرآن به آن اشاره شده است، در سال ۱۳۸۸ مصادف با ۲۰۰۹ میلادی آمریکا یکسری طبقه بندی ها و اسناد را از طبس رو کردند که نشان می دهد یکسری از دست ها زیر پرده وجود داشته است، برای نمونه بنی صدر به عنوان یک جاسوس وظیفه داشت یکسری اطلاعات را تغیییر هد.وی ادمه داد: اما امسال که ۳۰امین سالگرد این رویداد است ما هنوز اسنادی را از این اتفاق انتشار نکرده ‌ایم و حتی وقتی امام راحل به هاشمی رفسنجانی دستور داد که از کودتای نوژه سخن بگوید ایشان در حد ذکر یک خاطره اکتفا کرد، ما باید خاطراتمان را با سند و مدرک بنویسیم آمریکا تا به حال هزاران سند در این رابطه منتشر کرده است.وی گفت: باید در رابطه با وقایع تاریخی مهمی که رخ داده افرادی که به عنوان جاسوس بوده‌اند را به خوبی بشناسیم، برای این منظور می‌توانیم به فیلم های سینمایی که توسط آمریکایی ها با مضامین مهم تاریخی ساخته شده اشاره کرد به طوری که یک فیلمی با موضوع لانه جاسوسی می سازند و آن فیلم برترین اثر جشنواره های مهم میشود و از این طریق حرف خود را میزنند.** در خصوص اسناد وقایع تاریخی فقط "خاطره بازی کرده ایم!عباسی تاکید کرد: ما در کودتای نوژه و ۱۳آبان صرفا به گفتن خاطره اکتفا کرده‌ایم، مستند سازان جامعه ما باید در این عرصه ها وارد شوند، ما برای این کار باید از مستند سازان خبره بهترین استفاده را کنیم.وی در ادامه گفت: متاسفانه در ماجرای طبس هیچ برآورد مکتوب و مدونی نداریم و این چیزی که ما به صورت رسمی از عملیات دلتا در دست داریم؛ اشکالاتی دارد و به خاطر همین می‌گوییم مدارک ما در این زمینه ناقص است به عنوان مثال باید گفت، هشت هلیکوپتر بزرگ اگر بخواهند به صورت همزمان در ورزشگاه شیرودی فرود آیند و همزمان نیز پرواز کنند؛ موضوعی غیرممکن است و اگر هم می‌خواستند که با فاصله این کار را انجام دهند، عملیات با سختی مواجه می‌ِشد و یک نکته جالب اینکه همان خلبانی که بنی‌صدر را از کشور خارج کرد همان خلبانی بود که شاه را از کشور به بیرون راند.عباسی در مورد خصوص عملیات دلتا گفت: در عملیات "دلتا" قبل از اینکه با کاخ سفید تماسی برقرار شود، کنسل شده بود زیرا از هشت هلیکوپتری که قرار بود عملیات انجام دهند سه هلیکوپتر در شهرهای مختلف ایران از کار می افتد و بلافاصله کارتر اعلام میکند که با پنج هلیکوپتر عملیات امکانپذیر نیست .وی در مورد یکی از علت‌های شکست این عملیات گفت: هلیکوپترهای آمریکا برای این عملیات خیلی فرسوده بودند. هشت هلیکوپتر آمریکایی قصد عملیات در ایران برای انتقال گروگان‌ها به خارج را داشتند که در این شب پروژکتورهای ورزشگاه شیرودی روشن بوده و قرار بوده گروگانها از اینجا به فرودگاه منظریه قم منتقل داده شوند و از آنجا با هلیکوپتر دیگری به خارج برده شوند و در این عملیات قرار بر این بوده که هلیکوپترهایی که در قم می‌نشستند را بمباران کنند و سرنشینان آن را با هواپیمای ۳۴۱ به خارج منتقل کنند. فرمانده نیروی هوایی آمریکا که می‌دانسته قرار است هلیکوپترها بمباران شوند؛ فرسوده‌ترین هلیکوپترهای خود را برای مرحله اول عملیات که از طبس تا گرمسار و تهران و قم بوده به‌کار می‌گیرد.عباسی در ادامه تاکید کرد: اسناد موجود در هواپیماهای به جا مانده از آمریکا می توانست خیلی از گره ها را برایمان باز کند اما با از بین رفتن اسناد از طریق بمباران هواپیماهای ایرانی، جریان کسانی که با آمریکایی‌ها همکاری می‌کردند محفوظ ماند و لو نرفت.**آمریکایی ها به نفوذی میگویند "اعتدال گر" وی ادامه داد: در همه اسناد آمریکایی ها؛ از نفوذی‌ها از کلمه Moderate یعنی اعتدال‌گرا استفاده شده، اینها مواردی است که باید کار شود، اگر امروز به نفوذی می‌گوییم سیامک نمازی که در شب‌نامه به آن اشاره شده است؛ دیروز به آن می‌گفتیم قربانی.این استاد دانشگاه ادامه داد: مباحثی که در علوم‌سیاسی می‌خوانید کشک است زیرا در رفتار اینها نه سازمان مللی مطرح است و نه ملت‌های مستقلی، بلکه یک گروهی در سازمان‌های جاسوسی وجود دارد که از پشت صحنه در حال مدیریت هستند.وی در ادامه با اشاره به بی اعتمادی تاریخی ملت ایران به آمریکایی ها گفت: در قضیه گروگان‌های لانه جاسوسی ما باید تمام پولها و تسلیحاتمان را از آمریکا و شاه را پس می‌گرفتیم، اما دسته آخر چه شد؟ این افراد تازه بعد از آزاد شدن گروگان‌ها طلبکار هم شدند.عباسی در خصوص اسناد برجام که در آینده نیر قرار است منتشر شود، خاطرنشان کرد: وقتی یک نشست مک‌فارلین ۴۱ هزار صفحه سند به خود اختصاص میدهد، قاعدتا دو سال ‌و نیم مذاکره هسته‌ای برجام که سی سال بعد منتشر خواهد شد، نزدیک به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار صفحه سند منتشر شده خواهد داشت، این در حالی است که مدام ‌گفته میشود مذاکرات محرمانه است. **برخی مسئولین به ماست مالی مسائل عادت کرده اندوی گفت: متاسفانه برخی مسئولین عادت کرده‌اند که مسائل را در حافظه خودشان نگه دارند و پس از مدتی آنرا ماست مالی‌ کنند..وی در پایان در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: متاسفانه شهیدان مدافع حرم مورد بغض یک جریان خاص داخلی قرار گرفته اند و وجه‌مشترک شهدای مدافع‌حرم این است که یک زمان با فتنه داخلی میجنگیدند و حالا با تکفیری‌ها و داعشی‌های.** انتخاب کلمه "شیطان بزرگ" برای آمریکا توسط امام(ره) بسیار کاربردی بوددر ادامه این مراسم، حسین شیخ الاسلام، یکی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) گفت: مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» اثری ارزشمند بود و باید کاری کرد که این مستند به دست اقشار مختلف مردم برسد.وی در ادامه تاکید کرد: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و این جمله قابل تامل است چرا که او بر افکار انسان ها کار می کند، ما چقدر در طول تاریخ توسط دولت های استعمارگر ذلت و تحقیر را تحمل کرده‌ایم و مگر این کار آنها تابع قانون بین الملل بود که ما بخواهیم تابع قانون آنها باشیم.وی ادامه داد: قوانین ما را ملت و دولت ایران می نویسند، ما باید ببینیم که ملت خودمان چه می‌خواهد، انقلاب ما قانون خودش را دارد و ما قانونی که آمریکایی ها نوشته اند و خودشان هم رعایت نمی کنند قبول نداریم، شما دانشجویان ظرفیت این را دارید که زمسنه ساز ظهور باشید.وی ادامه داد: انتخاب کلمه "شیطان بزرگ" برای آمریکا توسط امام؛ عملی بسیار کاربردی است، شیطانی که سوگند خورده برای گمراهی آدم دست به هر کاری بزند، باید بفهمیم که چه طور می خواهد این کار را انجام دهد.شیخ الاسلام در ادامه در خصوص واقع تسخیر لانه جاسوسی گفت: فشار بنی صدر و وزارت خارجه برای بازدید صلیب سرخ از گروگان‌ها بسیار زیاد بود. ما گروگان ها را در سراسر ایران و کشور پخش کرده بودیم چون می دانستیم آمریکا برای آزادی آنها دست به کاری مثل حمله طبس می زند ولی صلیب سرخ از طریق فشار بنی صدر در وزارت خارجه باعث شد که این گروگان ها در لانه جاسوسی جمع شوند و اینجا همان شب عملیات طبس بود. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 10:33:05 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84727/مستند-سیاسی-نیمه-شب-۲۴آوریل-رونمایی استقبال چشمگیر مردم ترکیه از یک فیلم ایرانی http://rooykard.ir/fa/doc/news/84703/استقبال-چشمگیر-مردم-ترکیه-یک-فیلم-ایرانی به گزارش گروه فرهنگی"رویکرد"، محمدرضا صابری مدیرعامل دفتر پخش نور تابان درباره اقبال مخاطبین از فیلم «محمدرسول الله» در ترکیه گفت: فیلم با اقبال بسیار چشمگیری وگسترده ای مواجه شده است و ظرف یک هفته نمایش در ترکیه تا روز پنج شنبه (۱۳ آبان) ۳۳۰ هزار مخاطب از فیلم دیدن کردند.وی درباره بازخورد مخاطبان از دیدن فیلم گفت: مخاطبان از فیلم بسیار راضی هستند اقشار مختلف با مذاهب مختلف از فیلم دیدن کردند و با رضایت از سالن سینما خارج می شوند. در مطبوعات ترکیه هم به وفور از تکنیک، مضمون و ساختار اثر تعریف کردند و آن را شایسته دانستند.بنابراین گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اولین مصاحبه خبری خود به این مهم اشاره کرد: سینمای ایران به راحتی می‌تواند در منطقه حرف اول را بزند. این ظرفیت الان هست‌. خوشبختانه سرمایه‌ای که در زمینه اقتصاد فرهنگ می‌خواهیم بسیار ناچیز است. مثلا در سینما که ظرفیت نیروی انسانی می‌تواند جهش داشته باشد. مثل فیلم محمد رسول‌الله(ص) که سینمای ترکیه را مصادره کرده است. این فیلم می‌تواند به ۵۰ کشور اسلامی صادر شود. هم ارزش فرهنگی - دینی تولید می‌کند هم ارزش اقتصادی. ما نمونه‌های این کار و نمونه‌های مجید مجیدی را در کشور کم نداریم.فیلم از ۲۰ آبان ماه با حضور رئیس جمهور داغستان و مجید مجیدی و تعدادی از بازیگران فیلم در این کشور رونمایی می شود و اولین اکران فیلم در کشور عراق ۲۷ آبان ماه درشهر بغداد در سالن هزار نفری «الوطن» خواهد بود. ]]> فرهنگ Sun, 06 Nov 2016 07:17:30 GMT http://rooykard.ir/fa/doc/news/84703/استقبال-چشمگیر-مردم-ترکیه-یک-فیلم-ایرانی